Zbieżność, po wymianie amortyzatorów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tasssman
    Classic
    • 2008
    • 33

    Zbieżność, po wymianie amortyzatorów

    To ja się tylko podepnę z nieśmiałą uwagą/pytaniem.

    Mianowicie - a co z poduszkami powietrznymi w siedzeniach gdy założone są pokrowce?

    Przecież chyba firmowa tapicerka ma specjalne szwy w tych miejscach i one pękają gdy poduszka strzela - a jak się to miejsce przykryje pokrowcem to pewnie jest problem. Dobrze myślę?
  • Parch
    Drive
    • 2007
    • 74

    #2
    Zbieżność, po wymianie amortyzatorów

    Czy po wymianie amortyzatorów trzeba sprawdzić zbieżność? U siebie po wymianie z oryginalnych na KYB ExcelG mam krzywo kierownicę o jeden ząbek. Mechanicy walili młotkiem w sworzeń (czy jak to się tam nazywa), żeby wyszedł dół amortyzatora.

    A może się coś przestawiło w związku z wymianą tarcz i klocków hamulcowych? Taką wymianę miałem w pakiecie z amorkami? Choć to raczej niemożliwe.

    I jeszcze jedno. Może to głupie pytanie ale czy kręcąc kierownicą w prawo lub lewo kierownica powinna wykonywać dokładnie tyle samo obrotu do maksymalnego położenia przekładni?
    U mnie jest tak, że jak kręcę w jedną stronę to wykonuje dokładnie półtora obrotu, natomiast jak kręcę w drugą to wykonuje półtora + jeszcze troszkę (2 lub 3 ząbki na wieloklinie mocowania kierownicy).

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Parch, no to krótko mówiąc, coś ci mechanicy zrąbali...wszystko powinno być ustawione jak przed wymianą. jedź do nich jeszcze raz niech ci poprawią zrypana robotę, pewnie któraś końcówka drążka jest za mocno wkręcona a co zbieżności, to powinieneś ją ustawić na nowo po takiej "operacji". gość, co się dobrze zna na zbieżności, powinien ten błąd wyłapać z skręcaniem i "krzywą" kierownicą.

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        w O1 do wymiany amorów trzeba rozpiąć dolny sworzeń zwrotnicy. wygodniej jednak jest odkręcić 3 śruby go mocujące niż nakretkę na samym sworzniu- i przy montażu czasem przestawia się zbieżność :idea:
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • Parch
          Drive
          • 2007
          • 74

          #5
          ok. czyli zbieżność będzie do korekty.

          A co z moim pytaniem dot. obrotów kierownicy? Ma być w każdą stronę po tyle samo, czy nie?

          Komentarz

          • Sev
            L&K
            • 2007
            • 1295

            #6
            Powinno być po tyle samo.
            Jeżeli tak jest jak u ciebie to oznacza że przekładnia jest "skręcona" w jedną stronę a korekta ustawienia zbieżności była na drążkach a kierownica do jazdy na wprost ustawiona na wieloklinie.

            Taki babol może wystąpić jeżeli układ kierowniczy był demontowany (drążki kierownicze lub końcówki i kierownica). Normalnie jest tak że kierownicy się nie rusza, ustawia na wprost a regulację robi na drążkach kierowniczych.

            Pytanie czy u ciebie kąty skrętu kół sa jednakowe czy nie, jeżeli tak to bym się tym nie przejmował.
            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

            Komentarz

            • maverick
              Drive
              • 2009
              • 73

              #7
              Witajcie.
              Z tego co ja się orientuje to jak się ingeruje w zawieszenie a wymiana amorków na pewno jest taką ingerencją to lepiej podjechać na sprawdzenie zbieżności. Wymieniałem jakiś czas temu amorki i po kontroli nic nie wyszło ale..... ojciec tez wymieniał i jak pojechał na sprawdzenie zbieżności to okazało się że trzeba ustawiać.
              Mechanicy mają różne podejście do zagadnienia ale chyba lepiej zapobiegać niż po jakimś czasie wymieniać gumy.

              Komentarz

              • Andrev3
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 6116

                #8
                potwierdzam słowa maverick, lepiej dmuchać na zimne i zrobić zbierzność
                RENT COMPLEX

                DACAR.team

                Komentarz

                Pracuję...